U heeft een klacht?
Guardian Zorg streeft ernaar dat al onze cliënten tevreden zijn over de zorg- en dienstverlening die wordt geleverd. Al onze medewerkers dragen hieraan bij, en doen hun best, om met de grootste zorgvuldigheid te werken en rekening te houden met uw wensen. Toch kan het voorkomen dat u van mening bent dat de zorgverlening verbeterd zou kunnen worden e/o dat u opmerkingen heeft. De tevredenheid van onze cliënt is voor ons zeer belangrijk. Door opmerkingen of klachten serieus te nemen, kan de organisatie haar dienstverlening verbeteren en de kwaliteit van de geleverde zorg verhogen. Als u niet tevreden bent, heeft u recht op een gepaste afhandeling van uw onvrede of klacht. Het is ook mogelijk dat familieleden en partners opmerkingen hebben over de kwaliteit van de zorg en de dienstverlening. Het reglement en de werkwijze van Guardian Zorg voldoet aan de wet
WKKGZ.
U bent ontevreden over de zorgverlening
Als u ontevreden bent over de geleverde zorg of ondersteuning dan bespreekt u dit eerst met uw contactpersoon bij Guardian Zorg of de persoon die u deze zorg heeft geleverd. Als dit niet leidt tot een (volledige) oplossing dan kunt u de klacht voorleggen aan de Klachtenfunctionaris. U kunt ook klachten die niet gaan over de geleverde zorg aan de Klachtenfunctionaris voorleggen, bijvoorbeeld als de zorgaanbieder met u gemaakte afspraken niet nakomt.
Uw contactpersoon voor klachten kunt u bereiken via:
085 - 018 74 74
Hoogoorddreef 111, 1101 BB Amsterdam
De klachtenfunctionaris
Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) moet een persoon die een klacht heeft over de zorgverlening van een zorgaanbieder de gelegenheid krijgen om de klacht voor te leggen aan een Klachtenfunctionaris. Deze Klachtenfunctionaris onderzoekt op basis van een klacht onder meer of de zorgaanbieder de zorg veilig, doeltreffend, doelmatig, tijdig en cliëntgericht heeft verleend. Bovendien kan de Klachtenfunctionaris u helpen bij het opstellen van de klacht.
Behandeling van een klacht
De behandeling van een klacht is gericht op het bereiken van een voor u en de zorgaanbieder bevredigende oplossing. De Klachtenfunctionaris bespreekt met u de klacht en zal in eerste instantie proberen om de klacht door bemiddeling op te lossen. Lukt dit niet, dan kan de Klachtenfunctionaris een overleg organiseren waarin u en de zorgaanbieder oplossingen kunnen bespreken.
De Klachtenfunctionaris kan daarbij deskundigen uitnodigen of raadplegen.
Uiterlijk vier weken na ontvangst van de klacht brengt de Klachtenfunctionaris een advies uit, waar de zorgaanbieder binnen twee weken op moet reageren.
Houd er rekening mee dat klachten -of onderdelen daarvan- van financiële aard niet in behandeling worden genomen.
Er zijn geen kosten verbonden aan het indienen van een klacht bij de Klachtenfunctionaris.
Een klacht indienen
U kunt de klachtfunctionaris bereiken via:
085 - 018 74 74
Hoogoorddreef 111, 1101 BB Amsterdam